zaterdag 20 januari 2007

De race der giganten

Zoals aangekondigd werd er vanmiddag een race verreden op Emerald racingtrack. Eerst natuurlijk een babbeltje en een beetje proefrijden. Voor vandaag had ik gekozen voor de Mercedes en de Opel van Ninco. Iedereen kon zich daar in vinden dus blauwe ogen vielen dit keer mee ;-)
De auto's:
Zoals gezegd hadden we allemaal even geprobeerd hoe de auto's voldeden en nadat een ieder een beetje gewend was aan de auto werd de computer ingesteld en konden de races beginnen. Eerst even de auto's inzetten op de juiste plaats en dan de pc aangezet en racen maar.
Erik(links) en Henk(rechts)
De eerste heat werd verreden door Erik en Leo en alhoewel de heren af en toe heel dicht bij elkaar lagen moest Erik zijn meerdere kennen in Leo.
Kijk ze kijken ;-)

Erik(links)enLeo(rechts)
Al met al een spannende race dus waarin al heel snel bleek dat de tijden erg scherp gezet werden. Vorige keer hadden we gereden met de Ninco Megane's en nu bleek dat we maarliefst een dikke twee minuten sneller reden met deze auto's. Kortom rappe tijden en dat beloofde dus al gauw een spannende strijd te worden.

Geart(links) en Freddy(rechts)
Zowel Geart als ik mochten in de geschutskoepels plaatsnemen om erop toe te zien dat de racers snel ingezet werden. Leo wilde om begrijpelijke redenen niet plaatsnemen op deze bevoorrechte plek.

Freddy(links), Henk(midden) en Geart(rechts)
Nadat de eerste race geraced was was het tijd voor bovenstaande heren om zich te bewijzen. Geart en Freddy legden de lat zonodig nog hoger. Freddy aan de leiding en Geart deed het aanzienlijk beter als de eerste keer. Geart wist maarliefst 6 minuten sneller te racen als de vorige keer. Freddy reed als een speer maar helaas voor Freddy was daar een uitschieter die hem zijn overwinning ontnam (Nog bedankt Erik, het geld is reeds overgemaakt ;-).

Tja en dan de laatste race, ik heb er helaas geen foto van aangezien de batterij leeg was maar ook dit was weer een snelle race. Zowel Leo als Freddy konden slechts toezien hoe de ronde tijden alleen maar lager en lager werden. Eerlijk is eerlijk Henk en ik konden de kunst afkijken maar dat neemt natuurlijk niet weg dat er maar 1 overwinnaar kan zijn. met slechts 6,5 seconden voorsprong op de nummer 2 (Henk) heb ik gewonnen en ik moet zeggen dat ik ontzettend genoten heb van de strijd die er was. De tijden lagen gewoon erg dicht bij elkaar en het is een lust om te zien dat een beetje oefenen, ook voor degenen die nog niet zo vaak geraced hebben, kunst baart. met zijn allen hebben we dus weer een enorm leuke middag gehad.

Na de race hebben we even wat gedronken en nog even wat gereden met wat Ninco kartjes. Dikke kans dat die volgende keer aan de start staan.

Geart(links) en Leo(rechts)

Dan natuurlijk de uitslag :

Eerste plaats: Willem S

Tweede plaats: Henk vd H

Derde plaats: Freddy S

Vierde plaats: Leo H

Vijfde plaats: Erik A

Zesde plaats: Geart D

3 opmerkingen:

HenkG zei

In Twente werd er ook gereden vandaag. Kijk maar eens op Twenttrack.

http://twenttrack.blogspot.com/

Anoniem zei

Leo Said
Het was een super race en de verzorging was ook weer erg goed.
Ik kijk al weer uit naar de volgende race waarin ik weer voor een sportieve strijd zal gaan.
Ik hoop dat je me binnenkort weer voor je ziet rijden(;-))

Unknown zei

Was idd weer eg geslaagd. Tja...jammer dat Erik voor het geld ging :-)))
Volgende keer beter dan maar.
Mis nog wel de tussenstand na 2 races...