woensdag 24 januari 2007

Foto bewerking

Als je foto's iets mooier wil maken kan je daarvoor fotobewerkingsprogramma's gebruiken. Hieronder een paar simpele voorbeelden van wat zoal mogelijk is.
Foto zonder beweging.(Pinkkar Porsche)
Dezelfde foto met beweging.Negatieven geven ook hele mooie kleuren zoals onderstaande foto's weergeven(Scalextric Nascars).
Negatief de rode accenten even ingekleurd(Fly Porsche).
Negatief en oud effect met de Fleischmann Lotussen.
Zoals je ziet een paar voorbeelden van wat er allemaal mogelijk is om je digitale foto's op te leuken. Zelf heb ik niet een semi-professionele camera maar op deze manier haal je net even meer uit je foto's. Het is even uitproberen met de vele mogelijkheden die dergelijke programma's leveren maar ook erg verslavend.

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Ik heb me er nog nooit erg in verdiept. Ik heb wel GIMP op mn PC staan (shareware) en een testlicentie van Paint shop pro gehad, maar door gebrek aan kennis werd het toch niets. Ook maak ik mn foto's nog steeds als jpg ipv RAW. Ik moet gewoon een keer tegen een boek / tijdschrift aan lopen waar het duidelijk in staat: fotosjoppen voor dummies!

Willem S zei

Als je er een keer mee begint zul je zien dat het best wel meevalt, gewoon proberen...