woensdag 31 januari 2007

TSRF

Al een aantal jaren geleden heb ik deze auto eens aangeschaft bij Tom van Harlekijn. Helaas bestaat de zaak niet meer zoals op de site te lezen is maar de auto heb ik nog wel. En ook nog eens ongebruikt... Tja waarom nooit gaan racen met deze auto. Indertijd had ik nog geen eigen baan en de clubregels waren er ook niet naar dat ik deze auto kon gaan rijden. Nu zijn afgelopen jaar de regels wat anders geworden en ineens dacht ik er aan dat ik deze auto nog had liggen.
Dus de auto eens uit de kast gehaald, even gekeken hoe die in elkaar moest (klitteband houdt de kap op z'n plaats) en vervolgens even een paar test ronden gereden. En eerlijk is eerlijk het rijdt niet slecht. Nu kan ik helaas de magneet kracht thuis niet meten en ik heb geen idee hoe snel de auto gaat(we hebben een maximale snelheid op de club) maar de auto rijdt lekker. De motor is soepel en hij glijd mooi door de bocht. Misschien dat de remsnelheid wat beter mocht zijn maar het kan ook zijn dat het gewicht van de auto er voor zorgt dat ie even doorglijd.
Als laatste de auto even op de foto gezet en daar bleek al gauw dat klitteband een beetje een nadeel heeft dat het erg vasthoudend is. Ik zal er nog eens naar kijken of met wat minder klitteband het geheel ook blijft zitten en toch iets beter los wil gaan. Een kapje in twee stukken is niet de bedoeling....




2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Tja, het is een gele auto........

(Doet me al snel aan een Opel denken)

En: een gele gaat vervele!

Anoniem zei

Het is een ferrari en die vervele nie!!! ;-)