zaterdag 17 februari 2007

Clubrace

Vrijdag avond is voor ons race avond bij de club en dit keer was er voor de verandering een clubrace georganiseerd en wel door Eddy en Hessel. De races waren geheel anders dan dat we gewend waren en eerlijk gezegd was ik eerst een beetje sceptisch maar ik moet zeggen dat het een heel geslaagde avond was. Er zat sfeer in en tempo, kortom niemand hoefde zich te vervelen en dat was te merken aan het gezellige samen zijn. Over en weer werden geintjes gemaakt en ook was er volop spanning in en om de races. ikzelf werd een beetje opgenaaid door Geert en consorten, erg leuk allemaal dus ;-).
Geraced werd er als eerste met de Alfa's van Fly;

Inderdaad vrouwen achter het stuur, dit keer echter geen bloed aan de muur....

De auto's reden goed en eerlijk gezegd vielen ze me niet tegen. Er waren er die reden alsof ze zelf met Alfa's rijden ;-)Elke keer werd er slechts 1 minuut gestreden op banen twee en drie en er werd een af val race gereden. Kortom wie goed zijn best deed kon de winnaar worden ;-)

Nadat we de eerste races met de Alfa's gereden hadden namen we even pauze. Om er na de pauze weer vol tegen aan te gaan. De tweede race gebeurde in het donker en aangezien dat voor de meesten nieuw was(ook voor mij) was dat wel even wennen. Erg leuk trouwens om te zien dat de Scalextric auto's standaard best wel goede verlichting hebben.
Bij deze race reden we met de maserati's van Scalextric;

Waarbij het opviel dat de witte in het donker beter was te volgen als de zwarte...

De auto's reden lekker soepel en konden net wat sneller door de bocht aangezien de magneetkracht wat hoger lag dan bij de Alfa's. Kortom snel rijden in het donker wat voor leuke spannende races zorgde. Aangezien elke race echter maar een minuut duurde was het zaak om snel maar toch ook voorzichtig te rijden aangezien een uitglijder vaak betekende dat je de wedstrijd verloren had. Helaas helaas kwam ik er vlak voor de races achter dat ik in de haast iets vergeten was, inderdaad mijn foto toestel.. Dus maar wat foto's uit de oude doos van heren die zich ook gisteren weer goed vermaakt hebben bij racebaanclub 'De Bunker".


Bij deze wil ik Eddy en Hessel bedanken voor een goed en leuk georganiseerde avond, ik heb me kostelijk geamuseerd en ik denk de meesten met mij !

Geen opmerkingen: