zaterdag 24 februari 2007

GT-Race

Vrijdagavond wedereom een Gt-race. Er werd weer stevig gereden vrijdag avond. En de sfeer zat er goed in. Nadat er even ingereden was en gesleuteld werden zoals altijd de auto's gekeurd en indien goed bevonden opzij gelegd voor de race. Er waren dit keer weinig auto's die niet goed waren, als ik het goed heb was er slechts een die een auto had die iets te snel ging. Deze werd even vakkundig geholpen door Eddy en kon daarna met een gerust hart door de keuring.
Nadat alle auto's gekeurd waren en de lootjes waren getrokken om te bepalen wie met wie moest rijden kon de wedstrijd beginnen.
In de eerste heat hadden we gelijk al een titanen strijd. Hessel, Leo, Sibolt en Henk mochten als eerste de spits afbijten. De toon werd gelijk gezet doordat er in deze eerste race gelijk al 27 ronden gereden werden door Henk. Gevolg hiervan was dat Henk de volgende drie races iets minder reed door de zenuwen ;-). Hessel reed wel erg constant door in alle banen 24 ronden neer te zetten en Leo wist, ondanks de slechte banden, genoeg ronden te rijden om mij te verslaan ;-( (dat was niet de afspraak.... ) Helaas voor Sibolt was zijn bolide niet in staat de andere auto's te verslaan en was hij niet in de baan te houden. Al met al een erg spannende race waar gelijk al duidelijk werd dat ook deze keer er hard gereden werd.
In de tweede heat hadden we de rijders; Alef, Eddy, Freddy en Peter. Alef had een auto geleend van Hessel en moest daar duidelijk aan wennen. Peter begon erg snel maar moest wennen aan de erg snelle motor van NSR. Eddy reed als vanouds weer een snelle race alhoewel er ook deze race wel een paar spectaculaire uitvliegers waren. Er waren tijden dat het wel erg stil op de baan werd ;-). En dan Freddy, hij reed met zijn Nissan nette tijden, niet in de top maar zeker niet slecht.
De derde en tevens laatste heat moesten rijden; Harry, Geart en ikzelf.... Van te voren was ik al en beetje opgejut door de heren K. de Haan en G. Jaasma. Elke keer weer ben ik te zenuwachtig in de race en dat nekt me keer op keer. Ik kon er echter wel om lachen, all in good fun. Harry had deze keer wat moeite de auto in het gareel te houden maar dat lag m natuurlijk aan de auto en niet aan de rijder zelf ;-). Geart had de vaart er goed in en reed met de wederom geleende auto van Hessel. Hij wist de auto goed in bedwang te houden en ging snel over de baan. Mij snel genoeg in ieder geval. Ikzelf reed weer te zenuwachtig en heb me express heel erg ingehouden om een gemiddelde race te rijden. Wat voor mij resulteerde in een vierde plaats. En daar was ik wel blij mee. Helaas wel achter Leo die toch weer wist te verbazen door goede tijden neer te zetten met een auto die, naar eigen zeggen, slechte banden had.
Op deze avond kwamen Guus en Jacqueline ook even een kijkje nemen, erg leuk! Guus had een paar auto's meegenomen om even te kijken hoe die het op onze baan zouden doen maar dat viel erg tegen. Het verschil met een houten baan en een Fleischmann baan is te groot en de grondspeling van de auto's van Guus was gewoon te weinig. Jammer, ik was erg benieuwd hoe de auto's zouden presteren.
Al met al een geslaagde avond, hieronder nog wat foto's;
Henk, Leo en Hessel aan het trainen.

Een paar goedgekeurde auto's.

De auto's van Henk, Leo en Hessel.
Harry's auto is er klaar voor.
Afgekeurde auto(van Peter) word keuringsklaar gemaakt(door Eddy).
De auto's staan klaar voor de eerste heat.



De uitslagen zullen binnenkort verschijnen op de pagina van Slotraceclub De Bunker.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dikke Leo Said

Hey Stille Willy

Ik vond het ook een erg geslaagde race waarbij de snelheden erg hoog waren. De rondetijden maakten wel duidelijk dat de auto's aan elkaar gewaagd waren maar zoals altijd wordt de uitslag bepaald door degene die de auto het meest in de baan weet te houden, waarbij je dan niet al te voorzichtig moet zijn.
Het heeft mij dan ook erg veel plezier gedaan toen ik aan het eind van de avond zag dat ik jou met 8 baanvakken verschil heb verslaan.
Omdat ik eerder had gereden zal ik dit beschouwen als een spoortief gebaar..........
We gaan de volgende keer voor de ultieme kick... 1 baanstuk verschil (in mijn voordeel) (;-)

Anoniem zei

Hmmm dit geeft weer stof tot nadenken.. Ook ik heb me erg goed vermaakt, denk alleen dat ik volgende keer maar even een shot moet hebben om een beetje kalmer bij de baan te staan ;-)

Unknown zei

Tja , zoals altijd is het na de wedstrijd goed analyseren. Wordt tijd dat je dit tijdens de race doet :-))