vrijdag 2 maart 2007

Verlichting Emerald racingtrack

Eindelijk maar toch ben ik begonnen met de verlichting voor mijn racebaan. Allerlei dingen die ik uitgeprobeerd heb zoals ledjes maar uiteindelijk ben ik op deze oplossing gekomen. Gewoon kleine fietslampjes onder een afdekdop van 40 mm en daarop een cd geplakt die niet alleen zorgt voor weerspiegeling van het licht maar, en dat is minstens zo belangrijk, je kan niet rechtstreeks in het licht kijken! En dat is vaak het nadeel van de meeste verlichting. Het geheel moet nog beter afgemaakt worden maar zo krijg je al een idee hoe het in elkaar zit. De verf dekt trouwens niet echt lekker, zal wel vaker gedaan moeten worden.

Even om te zien hoe het lijkt t.o.v. de auto's
Overdag niet zoveel licht maar het geeft een kleine indicatie.

6 opmerkingen:

FRANK103 zei

Het lijkt me dat het nogal kwetsbaar is, voor je het weet blijft er iets achter die cd hangen en trek je hem los

Anoniem zei

valt wel mee hoor, de meesten staan sowieso in de binnenbochten

Dikke Leo zei

Dit was inderdaad de bedoeling, als de bovenkant nu mooi mat zwart gemaakt wordt vallen ze niet meer zo op en is het perfect.

Anoniem zei

Te koop: 200 Leds ;-)

Anoniem zei

Hahahah idd de leds waren geen succes.... grmbl

Jacko zei

Ik vind het een goed idee. Wij hebben bij 't Kasje van die modelspoorbaanlampenpalen staan maar die zijn zo kwetsbaar als de pip.

Zal eens een balletje opgooien. Eventueel maak je ze heel laag boven de grond (r komen nogal wat laag bij de grondse types bij ons over de vloer moet je weten) en maak je op de CD een soort van gebouw op een sokkel.