zondag 1 april 2007

Eindelijk....

Tja ik heb het inderdaad ineens erg druk deze weken en dan blijft het erbij om weer eens een nieuwe update te doen. Ik zou zo snel even wat neerzetten maar toen hield de provider het een aantal dagen voor gezien en kon ik dus niets anders dan heel af en toe snel de mail checken en meer ook niet. Kortom genoeg redenen op te noemen om even radiostilte te hebben. Vandaag is echter weer een nieuwe dag en nu komt het er dan eindelijk toch van, een nieuwe post. En wel over de beurs van afgelopen weekend. Ik had meerdere redenen om naar deze beurs te gaan, een reden die echter met kop en schouder boven alle redenen uitstak was de grijze mercedes die ik van Aad Flaton kon overnemen. Een hele mooie gerestaureerde versie. Hij was door de eerste eigenaar dusdanig onder handen genomen dat je er nog geen stuiver voor zou geven maar Aad heeft hem weer heel mooi weten te maken. De achterste wielkassen waren uitgevreesd(waarschijnlijk om grotere banden te gebruiken). Deze zijn door Aad vakkundig weer gegoten en gekleurd en het geheel is weer als nieuw.Ik kreeg er zelfs nog een doosje bij(helaas mist de inlay nog) Aad bedankt voor deze mooie auto, ik ben er erg blij mee!!! Zie foto's...

Er waren nog wel wat redenen, ik ben namelijk naast Fleischmann verzamelaar ook nog een Slot-it freak en ik was er achter gekomen dat in mijn collectie nog wel wat gaten zaten. Een van de gaten was de tweede uitgave van de zwarte Audi. Ik meende dat er slechts een model van gemaakt was maar kwam er nu achter dat er een remake gemaakt was die een iets mooiere afwerking heeft(o.a. plastic achterlichten) Door toeval had ik Klaas Bos aan de lijn en die wist via via dat ik er een zocht. Hij had er een voor me voor een heel billijke prijs en ja wat doe je dan ;-) kopen dus.... En gelijk ook maar de nieuwste Nissan erbij ;-) Mooie auto's, Klaas Bos, Bedankt!!

En rondkijkend op de beurs kwam ik ook nog deze twee tegen, mooie autos die voor 15 euro per stuk mee mochten en da's een koopje. Zeker als ze nieuw zijn.

Ik heb ook nog heel even met het digitale SCX gereden en in de korte tijd dat ik er mee mocht rijden vond ik dat het wisselen van baan wel erg snel gaat en dat ik dus de overgangs stukken te kort vond. Erg gevoelig voor uitglijders kreeg ik het gevoel. Misschien lag hem dat ook wel aan het feit dat er een paar op het eind van een lang recht stuk lagen... Ik was niet erg overtuigd in ieder geval.
Verder was de beurs weer erg leuk om te zien, Guus was er en Egon natuurlijk met zijn collectie Fleischmann, ook de importeur van o.a. Slot-it met mooie folders. Eigenlijk teveel om op te noemen. Ik vond het erg leuk om weer mee te maken.

1 opmerking:

Dikke Leo zei

Blij weer iets van je te zien.
Leuke auto's zal ik zeker binnenkort wel komen bekijken en de Ninco's zal ik nog wel eens mee rijden denk ik.
Ben nu nog druk bezig met voorbereidingen voor ons volgende treffen as vrijdag waar ik weer mijn uiterste best zal doen om je te verslaan.. het lukt meestal wel maar het wordt steeds moeilijker.