woensdag 31 januari 2007

TSRF

Al een aantal jaren geleden heb ik deze auto eens aangeschaft bij Tom van Harlekijn. Helaas bestaat de zaak niet meer zoals op de site te lezen is maar de auto heb ik nog wel. En ook nog eens ongebruikt... Tja waarom nooit gaan racen met deze auto. Indertijd had ik nog geen eigen baan en de clubregels waren er ook niet naar dat ik deze auto kon gaan rijden. Nu zijn afgelopen jaar de regels wat anders geworden en ineens dacht ik er aan dat ik deze auto nog had liggen.
Dus de auto eens uit de kast gehaald, even gekeken hoe die in elkaar moest (klitteband houdt de kap op z'n plaats) en vervolgens even een paar test ronden gereden. En eerlijk is eerlijk het rijdt niet slecht. Nu kan ik helaas de magneet kracht thuis niet meten en ik heb geen idee hoe snel de auto gaat(we hebben een maximale snelheid op de club) maar de auto rijdt lekker. De motor is soepel en hij glijd mooi door de bocht. Misschien dat de remsnelheid wat beter mocht zijn maar het kan ook zijn dat het gewicht van de auto er voor zorgt dat ie even doorglijd.
Als laatste de auto even op de foto gezet en daar bleek al gauw dat klitteband een beetje een nadeel heeft dat het erg vasthoudend is. Ik zal er nog eens naar kijken of met wat minder klitteband het geheel ook blijft zitten en toch iets beter los wil gaan. Een kapje in twee stukken is niet de bedoeling....




dinsdag 30 januari 2007

Hoog bezoek


Vandaag hoog bezoek op het race circuit. Natuurlijk had ik niet voor niets de baan schoon gemaakt met hulp(zie voorgaande post). Tja als je zo'n leuke baan hebt als ik dan moet je deze natuurlijk wel laten openen door iemand die hoog staat. En nou kan je zo iemand wel een lintje door laten knippen maar wat is er nou leuker dan ze gewoon een auto mee geven en laat ze maar gaan. Nou zo te zien werd het wel leuk gevonden !

maandag 29 januari 2007

Zieke pitspoes

Ja en daar ligt ze dan, eindelijk weer een beetje beter na de nodige kuurtjes(kosten). Tja wie een pitspoes wil hebben zal geld betalen. Maar ok dan heb je ook wat. Nu na twee weken begint ze dan eindelijk weer wat op te leven. Waarschijnlijk binnenkort weer bij de baan te zien, een gezonde pitspoes.

zaterdag 27 januari 2007

Revell

Zals ik al eerder had vermeld in een oudere post heb ik contact gehad met Revell over het moeilijk kunnen vinden van de slotcars op hun site. Blijkbaar hebben ze het er wel over gehad want er staat nu dus inderdaad een speciale sectie voor de slotcars. Klik hier om de pagina te bekijken.

Fly 2007

Eindelijk maar toch Fly heeft de pagina aangepast voor 2007. Klik hier voor de link. Er staat helaas nog niet veel op maar het is een begin!

Zuinig met energie

Energie is duur en ook al verbruiken we als slotracers niet veel toch eens iets om over na te denken. Al surfend over het net(kan jij surfen dan ?) kwam ik deze tegen. Heel leuk als de zon schijnt natuurlijk maar wat als je s'avonds in je kelder of op zolder even wil racen ???? Lampen aan? Tja dan verbruik je weer meer stroom. Kortom het idee is leuk maar er zal toch nog wat aan gesleuteld moeten worden. Ik bedenk me net dat je natuurlijk een knijpkat zou kunnen aanschaffen en dan een persoon achter de auto aan terwijl de ander aan het racen is... Blijf je nog fit ook ;-). (Voor de jongeren onder ons; een knijpkat is een zaklamp die je dmv knijpen oplaad zodat er licht uit komt.)

vrijdag 26 januari 2007

Harde werkers

Overal is het hetzelfde liedje, rommel... Tja en dat moet af en toe opgeruimd worden. Niet alleen word de baan stoffig maar ook de diverse onderdelen die achterblijven op de baan zorgen voor rommel. Dat kan ik natuurlijk lang niet allemaal alleen bijhouden dus vandaar dat ik wel eens iemand vraag om mee te helpen. Dit keer waren het Leo en Geart die hun hulp aanboden en het moet gezegd worden; de heren deden hun best. Zowel Geart als Leo wisten wat er gedaan moest worden en staken hun handen uit de mouwen. Zo was de klus al snel geklaard. Ik heb maar even wat foto's gemaakt want dit maken we niet snel weer mee denk ik.
Kijk ze eens sjouwen met die zware banden....



donderdag 25 januari 2007

Nieuwe link toegevoegd

Diversen

Fleischmann

Voor mij nog steeds het topmerk. Zelf begonnen met een Zandvoortset gekregen samen met mijn broer op sinterklaas. Nu verzamel ik de auto's waar je als kind slechts van durfde dromen.










Frank links of rechts ?

Voor wie deze man nog niet kent, ik ken hem ook niet. Als je zijn log leest wordt alles ineens duidelijk, of niet ??? Franks 103 log... Ik heb hem maar even rechts bij de links gezet. Als u hem snapt snap ik het ook.

woensdag 24 januari 2007

Foto bewerking

Als je foto's iets mooier wil maken kan je daarvoor fotobewerkingsprogramma's gebruiken. Hieronder een paar simpele voorbeelden van wat zoal mogelijk is.
Foto zonder beweging.(Pinkkar Porsche)
Dezelfde foto met beweging.Negatieven geven ook hele mooie kleuren zoals onderstaande foto's weergeven(Scalextric Nascars).
Negatief de rode accenten even ingekleurd(Fly Porsche).
Negatief en oud effect met de Fleischmann Lotussen.
Zoals je ziet een paar voorbeelden van wat er allemaal mogelijk is om je digitale foto's op te leuken. Zelf heb ik niet een semi-professionele camera maar op deze manier haal je net even meer uit je foto's. Het is even uitproberen met de vele mogelijkheden die dergelijke programma's leveren maar ook erg verslavend.

dinsdag 23 januari 2007

Ninco karts

Toen we dit weekend een gezellige race verreden hebben we ook even twee kartjes van Ninco uitgeprobeerd. Deze kartjes had ik gekocht bij e-slotracing om eens te proberen. Voor die prijs kon ik dat gewoonweg niet laten.Hier even een kleine fotoshoot voor degene die ze nog niet kent.






maandag 22 januari 2007

Sites waar aan gewerkt word.

Zoals je misschien gelezen hebt in mijn gasten boek (guestbook) zijn de streetracers druk aan het verbouwen met hun site. Ik vind het er leuk uitzien en alhoewel ze nog wel even bezig zullen zijn ziet de site er nu al gelikt uit. Neem dus eens een kijkje op hun nieuwe pagina :Streetracers nieuw. De oude pagina is trouwens ook nog steeds te zien : Streetracers oud. Een andere pagina waar ook weer wat updates op gebeuren is de site van De Bunker. Neem gerust een kijkje, Henk zal het zeker kunnen waarderen (dan loopt de teller zo leuk op). Dus De Bunker ook even in de spotlights. Klik gewoon even op de roodgedrukte woorden in deze tekst en je komt op de gewenste pagina.

zaterdag 20 januari 2007

De race der giganten

Zoals aangekondigd werd er vanmiddag een race verreden op Emerald racingtrack. Eerst natuurlijk een babbeltje en een beetje proefrijden. Voor vandaag had ik gekozen voor de Mercedes en de Opel van Ninco. Iedereen kon zich daar in vinden dus blauwe ogen vielen dit keer mee ;-)
De auto's:
Zoals gezegd hadden we allemaal even geprobeerd hoe de auto's voldeden en nadat een ieder een beetje gewend was aan de auto werd de computer ingesteld en konden de races beginnen. Eerst even de auto's inzetten op de juiste plaats en dan de pc aangezet en racen maar.
Erik(links) en Henk(rechts)
De eerste heat werd verreden door Erik en Leo en alhoewel de heren af en toe heel dicht bij elkaar lagen moest Erik zijn meerdere kennen in Leo.
Kijk ze kijken ;-)

Erik(links)enLeo(rechts)
Al met al een spannende race dus waarin al heel snel bleek dat de tijden erg scherp gezet werden. Vorige keer hadden we gereden met de Ninco Megane's en nu bleek dat we maarliefst een dikke twee minuten sneller reden met deze auto's. Kortom rappe tijden en dat beloofde dus al gauw een spannende strijd te worden.

Geart(links) en Freddy(rechts)
Zowel Geart als ik mochten in de geschutskoepels plaatsnemen om erop toe te zien dat de racers snel ingezet werden. Leo wilde om begrijpelijke redenen niet plaatsnemen op deze bevoorrechte plek.

Freddy(links), Henk(midden) en Geart(rechts)
Nadat de eerste race geraced was was het tijd voor bovenstaande heren om zich te bewijzen. Geart en Freddy legden de lat zonodig nog hoger. Freddy aan de leiding en Geart deed het aanzienlijk beter als de eerste keer. Geart wist maarliefst 6 minuten sneller te racen als de vorige keer. Freddy reed als een speer maar helaas voor Freddy was daar een uitschieter die hem zijn overwinning ontnam (Nog bedankt Erik, het geld is reeds overgemaakt ;-).

Tja en dan de laatste race, ik heb er helaas geen foto van aangezien de batterij leeg was maar ook dit was weer een snelle race. Zowel Leo als Freddy konden slechts toezien hoe de ronde tijden alleen maar lager en lager werden. Eerlijk is eerlijk Henk en ik konden de kunst afkijken maar dat neemt natuurlijk niet weg dat er maar 1 overwinnaar kan zijn. met slechts 6,5 seconden voorsprong op de nummer 2 (Henk) heb ik gewonnen en ik moet zeggen dat ik ontzettend genoten heb van de strijd die er was. De tijden lagen gewoon erg dicht bij elkaar en het is een lust om te zien dat een beetje oefenen, ook voor degenen die nog niet zo vaak geraced hebben, kunst baart. met zijn allen hebben we dus weer een enorm leuke middag gehad.

Na de race hebben we even wat gedronken en nog even wat gereden met wat Ninco kartjes. Dikke kans dat die volgende keer aan de start staan.

Geart(links) en Leo(rechts)

Dan natuurlijk de uitslag :

Eerste plaats: Willem S

Tweede plaats: Henk vd H

Derde plaats: Freddy S

Vierde plaats: Leo H

Vijfde plaats: Erik A

Zesde plaats: Geart D

vrijdag 19 januari 2007

Rommel opruimen

Rommel opruimen, tja het blijft een karwei wat meestal vooruit geschoven word. Nu heb ik echter een excuus om toch maar weer eens aan de slag te gaan op zolder aangezien morgen er weer eens een race gereden word op Emerald racingtrack. En dan moet alles er wel even een beetje netjes uitzien nietwaar ? Dan kunnen onderstaande plaatjes er niet mee door. Kortom even aan de slag en dan morgen lekker racen ;-)

Ook het knutselhoekje moet even netjes gemaakt anders kunnen we morgen geen kant op met de auto's waar mee geraced gaat worden.

donderdag 18 januari 2007

Fly Alfa ????

Vandaag moest ik toevallig naar Den Haag toe en zoals eenieder wel zal weten was het lichtelijk onstuimig weer. Het was dan ook 'hachelijk' (zoals ik wel eens hoor) om naar Den Haag te gaan maar ach je doet wel eens wat. Daar zat ik dan in de auto met mijn handjes om het stuur geknepen heen en weer geslinnerd door de harde wind turend door de beregende ramen even weg te mijmeren. (onderstaande model heb ik ;-) Ik dacht bij mezelf wat hebben die slotcar coureurs van tegenwoordig het toch makkelijk. Met een magneet onder hun kont en een metalen gelijder die de boel lekker in bedwang houd. En natuurlijk het schoentje niet te vergeten! En ineens bedacht ik me hoe het zou zijn om onderstaande chassis te vergroten en onder mijn eigen auto te prutsen hmmm...Tuurlijk het vergt enige tijd maar dan heb je wel wat! Lekker stabiel rijden in weer en wind! Wie doet je wat.
Moeten we natuurlijk nog wel voor elkaar krijgen dat er een metalen strip in het wegdek geplaatst word.....En hoe doen we dat nou met het schoentje en wisselen van baan en en.....Als we nu allemaal ons best doen dan moet dat volgens mij wel lukken! Ideeen kunnen hieronder gespuid worden bij comments. Gewoon even dat rode comment aanklikken en je geeft even jouw visie, simpeler kunnen we het niet maken dacht ik zo.

woensdag 17 januari 2007

Pakketje

Vandaag ontvangen :
Lekkere snelle levering van een hele stapel leuke auto's gekocht bij Eric van

Allereerst een setje Ninco's aangeschaft en later bij de bestelling nog een tweetal Slot-it's en twee Ninco kartjes toegevoegd

Hier de gehele stapel, 14 auto's in totaal en ze zien er goed uit. Zometeen even proberen op de thuisbaan dacht ik zo ;-)

Eric heeft nog meer auto's te koop dus neem gerust een kijkje op zijn homepage. Sowieso een leuke pagina om eens even te kijken.

Gastenboek

Misschien is het een ieder ontgaan maar ook deze weblog heeft vanaf gisteren een Gastenboek onder de noemer guestbook. Neem gerust de tijd om eens iets leuks te schrijven. Ps. gastenboek staat rechts onder aan de pagina !

dinsdag 16 januari 2007

Foto's racebaanweblog

Ook ik heb al een aantal malen geprobeerd om leuke foto's te maken voor op de log. Helaas tevergeefs, ik bedoel ze zijn wel netjes maar ze missen net dat kleine beetje leven.Na een vraag te hebben gesteld aan Gastheer G kreeg ik een mail dat hij op de weblog van Damduin wat tips uit te doeken zou doen. Leuk voor degene die ook eens net zulke mooie actie foto's wil schieten. Neem een kijkje op Damduin's homepage: Racebaanweblog

Revell

Zoals gezegd ben ik afgelopen weekend in Putten geweest en niet ik maar mijn vriendin nam een trabantje mee voor haar vader. Een erg leuk auto'tje en ook erg mooi uitgevoerd. De kleur en de opdruk zijn erg mooi aangebracht en al met al is het gewoon een koddig auto'tje. Wat me opviel toen ik de auto even uit de verpakking haalde waren de smalle bandjes en klein zijn ze ook. Aangezien hij voor papa bedoeld was heb ik er maar niet mee gereden en de auto snel in de doos terug gedaan ;-). Toen ik gisteren achter de pc zat vroeg ik me eigenlijk af of Revell een eigen pagina had en jawel ze hebben er een. Wat me echter opviel dat ik met mijn beperkte inzicht niet een, twee, drie de slotcars kon vinden. Dus wat doe je dan... je stuurt een mailtje. En ik moet zeggen er werd snel gereageerd waar ik de slot-cars dan wel kon vinden. Zie onderstaande mail:

Hello and good morning Mr.
thanks for your mail and your interest, that we want to answer as following:
Please go to
www.revell.de - PRODUCTS - then to METAL - there you can see under SLOT CARS 1/32 our complete actual programm.
This for your information.
Kind regards,
S H

Ik heb terug gemaild dat in mijn ogen de weg naar slot-cars dan wel erg ver was en nog geen tien minuten later kreeg ik onderstaande mai terug :

Hello Willem,
thanks for your opinion, we'll discuss this.

Regards,
S H

Erg netjes van Revell dacht ik zo. Dus voor iedereeen die nog zoekt naar de auto's van Revel op de internetpagina :
Please go to http://www2.blogger.com/www.revell.de - PRODUCTS - then to METAL - there you can see under SLOT CARS 1/32 our complete actual programm.

maandag 15 januari 2007

Gespot: Slot-it Jaguar

En nog zo'n nieuwkomer van slot-it. Dit keer een limited versie, als hij net zo geliefd word als de gelimiteerde versie van de Porsche dan is dit ook weer een voor de collectie. Zelf rij ik op de club met de eerste Silk cut versie en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Hij rijdt prima met de standaard banden en tandwielen en ook de motor is prima. Zelf heb ik er een nsr shark-motor in gezet om de auto nog meer pit te geven. Hierdoor is hij wat moeilijker in de hand te houden maar qua optrekken de beste....

Gespot: Slot-it Lancia

Deze nieuwe lancia van slot-it komt eraan en ik moet zeggen dat deze er weer gelikt uitziet. Wanneer is zoals altijd weer de vraag. Voor mij kan het in ieder geval niet snel genoeg zijn!

zaterdag 13 januari 2007

Klaas en Evelien Bos / Slotrace Shop

Klaas en Evelien, wie kent ze niet... (wie ze niet ken raad ik aan om maar eens gauw een kijkje te gaan nemen aan de Lage Engweg in Putten). Ik weet nog goed dat ik er de eerste keer kwam en mijn ogen uitkeek, dat is nu enkele jaren geleden en nog steeds sta ik niet binnen een uur buiten de winkel. Vandaag was het weer zo ver, ik kon het gewoon niet laten. Natuurlijk als ik wat bestel kan ik het laten bezorgen maar ja dan is er toch iets dat begint te knagen.... Zou er dan toch niet weer iets zijn wat ik toch nog net kan gebruiken... Kortom vanmorgen de auto gestart en wederom richting Putten. En weer met een doos vol spulletjes naar huis gegaan. ;-) Zo gaat dat nou elke keer. Leuk even sneupen tussen de onderdelen en alle auto's die zo mooi zijn uitgestald, ik voel me elke keer weer dat kleine kind in een snoepwinkel. Even tijd voor een babbeltje en een geintje, soms kom je nog mensen tegen met hetzelfde virus (uit Genum (club de streetracers). Kortom altijd even leuk. Klaas heeft altijd wel een tip die je verder helpt en dan natuurlijk Evelien die altijd vrolijk is en als je een beetje je best doet ook nog een koffie of een thee voor je schenkt. Zoek je dus iets voor je racebaan of RC dan is dit de plaats waar je zeker niet omheen kunt.

GT race

Zoals gezegd vrijdag avond clubrace en wel met GT auto's. Mijn wit/paarse bolide voldeed aan de keuring en ik moet zeggen hij reed goed. Zoals altijd weer teveel spanning terwijl ik aan het rijden ben en elke keer hou ik me voor ; het is voor de fun..... Maar ja mijn lichaam schijnt adrenaline te willen aanmaken op deze momenten en dat maakt elke keer weer dat ik met trillenden handjes de race in ga. Niet leuk ? Ga toch weg ! Ontzettend leuk en een ontzettende kick. Gisteravond was weer eens een goede race avond bij De Bunker. De rijders zaten nek aan nek en dat maakt de race alleen maar mooier. Ik kon gelijk de in de eerste heat starten en mocht tegen oudgediende Sibolt en goede vriend Henk. Henk reed gewoon goed en helaas voor Sibolt had deze de auo nog niet geheel onder controle... En ik ? Ach ik deed leuk mee, even had ik de hoop op de magische 100 ronden grens helaas voor mij waren er een aantal factoren (vooral ikzelf) die er voor zorgden dat dat helaas niet mocht wezen.

De uitslag loog er dan ook niet om, even dacht ik nog dat ik geluk had en de vierde plaats mocht innemen maar nadat Leo (wederom een oud gediende) zijn strijd gestreden had bleek dat dat er niet meer inzat en ik genoegen moest nemen met een vijfde plaats

vrijdag 12 januari 2007

Clubrace voorpret


Vanavond weer een clubrace bij de Bunker. En dan moet je toch een beetje beslagen ten ijs komen zoals ze dat zeggen. Dus de koffer maar even een beetje up to date gemaakt... Zo af en toe moet je de boel even opruimen. Is dit dan opgeruimd ? Ja dit is opgeruimd !
En toch vraag ik me nog steeds af waarom ik de enige op de club ben met een mooi gekleurde koffer...






donderdag 11 januari 2007

Snelheid

Eens even kijken hoe we snelheid in een foto kunnen krijgen.

woensdag 10 januari 2007

Ongelukje

Vrijdagavond clubrace en dan moet de bolide natuurlijk wel goed zijn. Dus even de boel uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Hier en daar nog een beetje bijwerken en op de thuis baan. halverwege de baan KNAL.... Oh jee wat nou dan ? Tja de boarding door de bekende 'pitspoes' omgegooid midden op de weg. En waar ? Natuurlijk halverwege het lange stuk dus lekker de vaart erin.... En dan is dit het gevolg....

Maar even een versteviging erin geplakt om meer schade tegen te gaan en de boel rijdende te houden.


En voor de zekerheid maar een bumpertje erop, je weet maar nooit....